Raspberry and coconut cashew choko bars

 
( Detta inlägg innehåller affiliatelänkar till Bodystore.se. )
 
HEJ!
 
Hoppas ni haft en fin vecka! Den här veckan gick verkligen fort!
Jag känner mig inte alls redo för helg, haha!
Idag har jag bland annat bakat dessa bars. Det var inte meningen att jag skulle baka och fota idag, jag hade lite annat som jag skulle göra. Men plötsligt stod jag där och bakade.
Vet inte hur det gick till? Haha!
 Jaja, tur var väl det, för vad skulle vi annars fika på i helgen?
 
Här kommer receptet på dessa ljuvliga bars som har en härlig smak av hallon, choklad, kokos och nötter: 
 
10 bitar
 
Ingredienser:
 
1 dl cashew- eller mandelsmör
2 dl kokosflingor
1-2 msk kakao 
1 msk kokosolja
1 nypa flingsalt
 
Topping:
 100g vegansk mörk choklad
1 tsk kokosolja, neutral
1,5 dl torkade hallon
 
 
Blanda nötsmöret med kokos, kakao, kokoaolja, agavesirap och flingsalt. Pressa ut
degen i en fyrkantig form, ca 10 x 25 cm. Ställ in i frysen en stund. Smält chokladen
i mikron eller över ett vattenbad. Blanda ned kokosoljan. Ta ut formen ur frysen och
häll över den smälta chokladen. Strö hallonen över. Ställ in i frysen ytterligare en stund.
Ta fram kakan när den stelnat och skär den i bars eller fyrkanter.
Förvaras i kylen eller frysen.
 
 
 
 
Ha nu en riktigt fin helg!
 
/Maggie