Weekend Get-away

 
( I samarbete med Thoresta Herrgård.)
 
HEJ!
 
Hoppas ni haft en fin helg!
I lördags så var jag och min man Andreas iväg på en liten get-away till en herrgård som ligger i Bro. Det är ungefär en halvtimmes bilkörning från Stockholm så det gick snabbt för oss att ta sig dit. Herrgården heter Thoresta och där drivs herrgården som ett hotel och restaurang. De tar emot konferenser men även privatpersoner kan boka in sig för en mysig herrgårdsweekend. Utöver detta erbjuds man golfpaket och så arrangerar de bröllop och fester.
 
De har förstklassig mat och köket är prisbelönt. Thoresta ligger i lantliga omgivningar, nära till skog och sjö. Otroligt vackert!
 
När vi kom dit så började vi med en liten rundtur på området.
 
 
 
 
 
Sedan var det dax att dricka gå in till restaurangen.
 
 
 
Där fick vi sätta oss ned i baren där vi blev serverade mousserande och grillade grönsaker som snacks. Väldigt gott!
 
 
 
  
Restauranden är indelad i flera sektioner så det var gott om utrymme mellan borden och man kunde sitta rätt avskillt. Inredningen kändes väldigt hemtrevlig, det var nästan som att sitta i någons vardagsrum och äta middag. 
 
 
Vi blev bjudna på en femrätters vego-meny (!) Helt fantastiskt! Det var en riktig grönsaksfest kan jag lova! Thorestas tankar kring mat är att de lagar gärna närodlat, närproducerat och efter säsong. 
 
 
Förrätten var blomkål på olika sätt i en och samma rätt.
 
 
Vilken matkväll! Måste jag tillägga att vi var VÄLDIGT mätta och belåtna efter middagen? Haha!
 
Jag kan verkligen rekommendera ett besök på Thoresta, jag är själv säker på att vi kommer åka dit igen, men att vi då stannar över natten också. Vill ni också uppleva en mysig herrgårdsvistelse så har jag en fin rabattkod till er. 
 
Om ni bokar en herrgårdsvistelse från och med augusti får ni 15% rabatt om ni anger koden "MAGGIE15"
 
 
Ha en fin lördag kära ni!
 
 
 Bildcred: Andreas Bergius