Raw mangobollar

 
 ( Innehåller annonslänkar till Apohem och Cervera.)
 
HEJ!
 
De här raw mangobollarna lade jag upp på mitt insta i helgen, och wow- så många som gillade dem. Här kommer receptet även till er kära bloggföljare!
 
Ca 10 st
 
Ingredienser:
 
65 g torkad mango Köp den HÄR
2 dl naturella cashewnötter Köp den HÄR
1,5 dl kokosflingor
1/2 lime, skalet och saften
1/2 tsk vaniljpulver Köp den HÄR
1 nypa flingsalt
Kokosflingor till rullningen
 
 
Blötlägg nötterna i minst 30 minuter, men helst i 4 h. Blötlägg mangon i 30 min. Häll bort vattnet från nötterna och mangon. Mixa samman alla ingredienser. Rulla bollar och vänd dem i kokosflingorna. Ställ i bollarna i kylen i ca 30 min innan du äter dem.
 
 
 Ni vet att jag brukar säga att man ska blötlägga nötterna i minst fyra timmar, då kan kroppen lättare ta upp alla näringsämnen. Så om du har tid- gör det för att få ut det mesta av nötterna.
 
Om ni klickar på länkarna vid ingredienserna kommer ni till Apohem, som just nu har 20% rabatt på ett helt köp med koden SUPERWEEK20
( Giltig: 9/9- 15/9 )
 
Ni vet ju hur svag jag är för blåvitt porslin?
Här ser ni mitt senaste tillskott till samlingen. Bollarna ligger på fatet Churchill som finns att köpa hos Cervera: HÄR . Det finns även vackra kaffemuggar till! De hittar ni HÄR .
 
 Ha en fin dag!
 
KRAM
 
Maggie
 
PS: Följ mig gärna på Instagram: https://www.instagram.com/maggiesskafferi