SOMMAR!

 
HEJ!
 
Det har inte varit så många inlägg här på bloggen i sommar förutom rena matinlägg.
Jag har fokuserat på att dra ned lite på tempot och vara med min familj istället. Det har känts nödvändigt och bra. Det har gjort att jag kunnat återhämta mig och tankat ny energi.
 
 
Vilken sommar vi haft! Alldeles underbar, men så snabbt den gick.. Här kommer lite bilder från vår sommar som jag vill dela med mig av i alla fall.
 
 
Frukostarna har varit längre och mysigare! Så skönt att slippa den där stressen att komma iväg varje morgon.
 
 
 Typisk sommarfrulle!
 
 
Något som var riktigt trevligt mitt i semestern var att jag var med i "Vi Föräldrar". Det är en av mina favorittidningar så att vara med i ett reportage och att dela med mig av en veckomatsedel var extra kul!
 
 
Mycket härliga sallader blev det! Här en sparris- och jordgubbsallad med vegansk feta. 
 
 
Vattenmelonsallad!
 
 
 Typiskt sommarmellis! Jordgubbar med havremjölk!
 
Vi åt inte bara sallader! 
 
 
Bullbak hör sommaren till! Här en blåbärskrans!
 
 
 
I år blev det bilsemester i Spanien och som vanligt åkte vi ned till vårt kära Nerja i södra Spanien. Vi bilade från Barcelona till Nerja och tillbaks. Oj, så mycket vi har sett! Här är några bilder av allla hundra (!) jag tagit på resan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Sol, pool, strand, pitoreska byar, härliga kvällspromenader, fantastisk mat, glass i stora lass, ja- Spanien har verkligen något för alla!
 
 
Väl hemma blev det några loppisbesök förståss! Tvättkorgen som Vendela tyckte passade bättre som båt var ett av mina bästa fynd!
 
 
Ett annat loppisfynd!
 
 
Ja, det var lite om vad vi hållt på med i sommar. Än är den inte över för vår del. Vi kommer att ta en tur till Öland där vi hyrt ett supermysigt litet hus i några dagar! 
Nästa vecka drar allt igång på riktigt.
Det gäller att suga ut det sista av den här sommaren nu;)
 
KRAM
 
Maggie
 
 
#1 - - Angelica Wåhlin:

Ser ut som en fantastisk sommar :)

Svar: Ja, det var väldigt fint! Hoppas du med haft en bra sommar!:)
Maggiesskafferi

#2 - - Kristin:

Åh herregud, din frukost ser helt magiskt god ut! Önskar man hade energi att slänga ihop en sådan varje morgon... Frukost är ju livet!

Svar: Tack, vad kul att du tycker det! Visa dagar blir det lite lyxigare frukost, men ofta mackor och kaffe;)
Maggiesskafferi