Danmarksemester!

 
Hej!
 
Hoppas ni har en riktigt härlig sommar!
 Nu har vi kommit hem från drygt tre veckors semesterfläng då vi varit i Spanien, Skåne och Danmark. Vi har haft det så otroligt bra! Det käns som hela familjen kommit varandra mycket närmare och så har vi upplevt fantastiska saker på våra resor! Det kommer inte bli så mycket Spanienbilder eftersom jag inte tog med min kamera. Jag hade lagt fram den kvällen innan resan, men glömde att ta med mig den. Lite orutinerat, med tanke på att jag driver en blogg, haha, men men.. Jag hade i alla fall mobilen att fota med:) 
Desto fler Danmarksbilder kommer det! Planen var att åka till Legoland och sedan till Nordjylland.
Vi bilade ner till Helsingborg första dagen, och sov över hos min bror som bor där. Tidigt nästa morgon bilade vi mot Malmö och över bron till Danmark. Det är en ganska lång resa till Billund, som Legoland ligger i, det tog oss ca 3 1/2 timme att komma dit. När vi var framme möttes vi upp av våra goda vänner, som dessutom är våra grannar. Sammanlagt var vi fyra vuxna och sju barn!:) Det blev en fantastisk, men intensiv dag som vi kommer att leva länge på hela familjen! 
 
 
Åkattraktionerna på Legoland var jätteroliga!
 
 
Tänk att allt är gjort av LEGO!!
 
 
Frihetsgudinnan av LEGO!
 
Legoland var verkligen roligt för alla åldrar, vi vuxna hade minst lika kul som barnen!
Jag kan verkligen rekommendera en resa hit!
 Vi valde att bo en bit ifrån Legoland. Det tog ca 30 minuter att åka till Skarrildhus, där vi skulle bo. Det var det verkligen värt! Vi bodde i denna vackra herrgårdsliknande byggnad med fantastiska omgivningar.
 
 
Inredningen var otroligt fin. Väldigt dansk;) Jag fotade en hel del eftersom det fanns så mycket vackert att titta på.
 
 
Bild från restaurangen på hotellet.
 
 
Baren!
 
 
Leon kollar in kryddodlingen och det lilla vattenfallet.
 
När vi gjort Legoland och Skarrildhus åkte vi vidare till Jylland där vi skulle bo på ett badhotel hela gänget.
 
Fler bilder därifrån kommer i nästa inlägg.
 
Ha en fin kväll vänner!
 
KRAM