Veganska Oreo Cake Pops

 
Hej!
 
De här Cake- Popsen gjorde jag till Vendelas dop. Jag hade aldrig gjort sådana förut men tycker att det blev riktigt lyckat med dessa på tårtbuffén. Dels så är de ju jättefina att titta på med de smakade också helt otroligt gott! De blev en riktig snackis på kalaset, haha! Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde flera, eftesom gästerna tyckte de var så goda!
 
30 st
 
Ingredienser:
 
3 paket Oreokakor 
100 g vegansk mjukost typ philadelphiaost
200 g vegansk vit choklad
Strössel
 
Korta trägrillspett
Presentsnöre
 
Mixa oreokakorna i en mixer så att det blir till smulor. Blanda smulorna med mjukosten. Rulla bollar av degen och lägg dem på en bricka eller ett fat. Smält chokladen i mikron på svag värme eller i ett vattenbad. Stick ned en pinne i varje boll och doppa bollen i den smälta chokladen. Ta hjälp av en matsked så blir det lättare att täcka hela bollen med choklad. Ställ cake- popsen på brickan eller fatet. Strössla över strössel. Knyt en rosett runt varje pinne. Cake-popsen stelnar snabbare om de står i kylen, men stelnar också i vanlig rumstemperatur.
 
 
 
 
 Tips: Om chokladen är lite tjock så blanda ned 1 msk smakfri olja så blir den rinnigare. 
 
 
 
 
På dessa Cake Pops använde jag vanligt rosa och lila strössel, och hjärtan i olika färger. 
 
 
 
 Cake Pops kommer jag definitivt att göra fler gånger!
 
Ha en fin dag!
 
KRAM
 
 
#1 - - Hanna:

Så goda de ser ut!

Svar: Ja, de var verkligen goda!:)
Maggiesskafferi

#2 - - Angelica Wåhlin:

Mums!

Svar: Eller hur?!:)
Maggiesskafferi