Maggies Velvet Chiapudding

 
Hej alla fina!
 
Igår kväll gjorde jag min första chiapudding någonsin! Jag måste erkänna att jag varit lite skeptisk när jag gått förbi en chiapudding ute på nåt cafe eller en restaurang. Har inte tyckt att det sett särskilt lockande ut, varken till utseende eller konsistens. Men så fel man kan ha! Igår kväll googlade jag på chiapuddingrecept och blandade lite som jag själv trodde skulle falla mig och familjen i smaken. Resultatet blev en sammetsliknande, len, coccos- och hallondröm.
Jag kallar den Maggies Velvet Chiapudding:)
 
1 portion
 
Ingredienser:
 
3 msk chiafrön
1,5 dl soyamjölk
0,5 dl cocosgrädde
1 tsk vaniljsocker
1 dl frysta hallon
socker
 
Blanda ned chiafröna i en burk eller i ett glas med soyamjölken och cocosgrädden. Tillsätt vaniljsockret. Blanda väl. Låt stå i kylen över natten, eller minst 4 timmar. Koka upp hallonen med sockret så att vätskan reduceras, ca 5-10 min. Låt hallonen svalna. Häll över hallonen på chiapuddingen. Garnera med frysta hallon.
Njut!
 
 
 
#1 - - Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg:

wow! Ser magiskt gott ut <3<3

Svar: Tack:) Den var verkligen jättegod! Pröva den gärna och säg vad du tyckte!
Maggiesskafferi