Eat Clean

 
 HEJ!
 
Jag har funderat över begreppet "Eat Clean" och vad det innebär ett tag nu.
Det låter så bra- "Ät rent" - men vad innebär det i praktiken?
Som jag har förstått så handlar det om att man äter mycket grönsaker, frukt och fibrer och att man väljer mat som är:
 
- så ren och näringsrik som möjligt.
- oprocessad
- fri från onödiga tillsatser
- lagad från grunden
- fri från vitt socker
- ekologiskt odlad
 
En matkreatör som är en fena på det här är Yvonne Hedberg. https://www.healthcreator.se Yvonne och jag har lärt känna varandra eftersom vi medverkar i samma kokbok. Jag pratar om den veganska bakboken "Från blogg till bord" som kom ut precis före jul. 
 
 
Yvonne driver matbloggen www.healthcreator.se  och instagramkontot  med samma namn.
Jag har fått hennes bok "Vegansk vardagsmat- eat clean" och wow så härlig och inspirerande den är!
Fullproppad med en massa härliga eat cleanrecept utan gluten och vitt socker. 
 Här är några bilder från Yvonnes blogg:
 
 
 
  
 
Vilken matglädje!!
 
Här hittar du kokboken!
 
 
 Att äta helt clean är kanske svårt i praktiken om man inte verkligen går in för det, men att göra det så långt det är möjligt är något i alla fall jag vill göra. 
 
Kika gärna in hos Yvonne och låt dig inspireras!
 
Ha en fin dag!