Banana pancakes med banan och hasselnötscréme

 
(Detta inlägg innehåller annonslänkar.)
 
HEJ!
 
Den här veckan har det mest varit jobb framför datorn känns det som. Jag tycker ju mest om den kreativa biten när jag får laga mat, baka och fota. Men det kan man ju inte göra varje dag- då skulle jag bli helt slut ju, haha! Jag har i alla fall behövt strukturera upp mitt arbete och få ordning på de praktiska bitarna också. Men imorgon ska jag till FORMEX- det ska bli jättekul! Älskar att gå runt och titta och hämta inspiration!
 
Sedan blir det helg och då är det dax för pancakes tycker jag!
 Håller ni inte med?
 
Här kommer receptet på ljuvliga veganska Banana Pancakes med banan och hasselnötssmör:
 
ca 7  st
 
Ingredienser:
 
1 stor mogen banan, mosad
3 dl havre- eller sojamjölk
½ dl havregryn
2,5 dl mjöl
½ tsk salt
3 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
mjölkfritt margarin till stekning
 
Topping:
 
1 banan, skivad
 vispad havregrädde
 
 
Blanda den mosade bananen med mjölken i en bunke. Mixa havregrynen till ett mjöl.
Vispa ned de torra ingredienserna i banan- och mjölkblandningen. Vispa till en jämn smet.
Den ska vara mycket trögflytande. Smält en klick margarin i en stekpanna.
Häll en liten mängd smet i stekpannan.
Jag brukar steka tre åt gången ungefär. Vänd pankakorna när de fått fin färg.
Stek dem på andra sidan.
Ta upp pankakorna ur stekpannan och lägg dem på en tallrik.
Toppa pannkakorna med bananskivor och hasselnötscréme. Avsluta med en klick vispad
grädde på toppen och ringla över sirapen.
 
 
Helt ljuvliga är de dessa pancakes! Hasselnötscrémen jag använde är helt fri från palmolja, vegansk och ekologisk och finns att beställa HÄR
 
Ha en fin dag och ta hand om er!
 
Maggie
0 kommentarer publicerat i Frukost
Taggar: frukost, laktosfritt, pancakes, veganskmat