Tankar kring framtiden

 
 ( Detta är ett sponsrat inlägg i samarbete med Pensionera.)
 
God morgon!

Om jag fick önska så skulle jag spendera min pension någonstans i södra Europa.

Kanske Toscana, Spanien eller varför inte Provence? Jag skulle vilja ha ett mysigt litet lantligt hus där jag skulle umgås med familj och vänner och laga god mat! Jag har en liten dröm om att vara där under vinterhalvåret och under sommarmånaderna skulle jag bo i Sverige.

Vi får se hur det blir med det;) 

Det kan ju kännas som det är långt kvar till pensionen men rätt vad det är så är man ju där. Om någon skulle fråga mig om jag har full koll på min pension skulle jag svara "nej". Jag tror att det är vad de flesta skulle svara. Visst får man pensionsbesked i brevlådan lite titt som tätt, men många gånger lägger man det åt sidan och tänker. "jag kollar sen."

Det är inte så konstigt egentligen att många inte har en klar översyn över pensionen . Pensionssystemet i Sverige är väldigt komplext och svårnavigerat. Detta har gjort att otroligt många inte vet vad man faktiskt kommer få i pension när det är dags att sluta arbeta. Om man dessutom är egenföretagare eller frilansande som jag varit större delen av mitt arbetsliv så kan det ibland vara ännu svårare att ha koll. 

Pensionera är ett företag som vill ge privatpersoner en möjlighet till ökad insyn och hjälp med sin pension. De står under Finansinspektionens tillsyn och har tillstånd att bedriva förmedling av fondandelar samt försäkring inom samtliga livförsäkringsklasser. Med hjälp av deras tjänster får du full kontroll över din pension, dina försäkringar och sparanden samt möjlighet att jämföra och förbättra din pension! 

Pensionera erbjuder en kostnadsfri sammanställning av din pension samt dina sjuk-och livförsäkringar, som hjälper att ta kontroll över din framtida inkomst. HÄR kan du läsa mer om hur de kan hjälpa dig.

 
Det är en sån här liten by jag tänker mig att jag skulle bo i närheten av. Kullersten, kaffe på torget och trånga gränder. Den här bilden är från semestern i somras när vi bilade genom Spanien.
 
Ha en fin dag!
 
/Maggie