Cashewsmör med chokladsmak

 
( Detta inlägg innehåller affiliatelänkar till Bodystore.se. )
 
HEJ!
 
Ny vecka!
 
Hoppas ni hade det skönt i helgen. Vi hade det ganska lugnt. Kalas, hemmapyssel och bio för mig och Albin. Det var jättemysigt att komma iväg bara han och jag. Man behöver egentid med barnen var för sig också. Vi såg "Sune- Best man". Den var riktigt rolig och vi skrattade gott.
 
Till frukosten i lördags rörde jag ihop det här cashewsmöret med chokladsmak. Supergott på mackan kan jag lova! I det här receptet använde jag ett ekologiskt raw kakaopulver. Jag har hittat ett som fungerer jättebra i bakning och du hittar det här: kakaopulver . I receptet hittar du också länkar till cashewnötter och agavesirap som Bodystore.se har extrapriser på just nu.
 
Här kommer receptet:
 
1 medelstor burk
 
Ingredienser:
 
1/2 dl solrosolja
agavesirap efter smak
en nypa fligsalt
raw kakaopulver efter smak
 
 
Hacka cashewnötterna med en kniv. Lägg dem i en blender. Tryck på pulsknappen medan
du häller ned oljan, lite i taget. Du kan behöva putta ned nötmassan från kanterna med
jämna mellanrum. Tillsätt sedan agavesirapen beroende på hur sött smör du vill ha, 1-3 msk.
Tillsätt också salt och kakao, börja med en tesked och ta mer om du vill ha en starkare kakaosmak. Fortsätt mixa tills det blir ett smör. Om det är för tjockt, tillsätt lite mer olja. Förvara smöret i en glasburk med tätslutande lock. Det håller sig i kylen i upp till 2 veckor. 
 
 
Detta måste ni bara göra!
Fullt med proteiner och antioxidanter. 
Och så galet gott.
 
Ha en riktigt fin vecka!
 
 
#1 - - Josäfin:

men herreguuud vad gott det där ser ut!! MÅSTE prova :D

Svar: Ja, supergott! Trevlig helg:)
Maggiesskafferi