Vegansk Bloggfrukost

 
 
Hej!
 
Igår hade jag en magisk dag! Vissa dagar är ju helt klart bättre än andra och detta var en av dem.
Jag hade blivit inbjuden till bloggfrukost av Sofia Tegnefur som driver bloggen The Nordic Kitchen. Hon hade tillsammans med Stevia Sweet ordnat den mysigaste frukosten. Dessutom var den vegansk!
 
 
 
 
Det började med att vi fick äta av den härliga frukosten. Vi fick smaka chiapudding, knäckebräck, banana bread, grönsaker och olika spreads. Supergott! Dessutom hade Sofia dukat så fint! 
 
 
 
 
 När frukosten var klar skulle vi binda blomsterkransar. Nika från Skillad Florals berättade hur det skulle gå till och det var verkligen jätteroligt och kreativt att göra kransen. Vi använde bara blommor som torkar fint, så kransen kommer att hålla sig fin länge. 
 
 
 
 
Visst blev det fint!?
 
 
 
 
Blomsterdesignern NIka.
 
 
 
 
Blommor är ju bara för härligt!
 
 
 
 
Jag tillsammans med värdinnan Sofia.
 
 
 
 
Med mig hem fick jag denna goodie bag. 
 
 
 
 Den innehöll detta.
Jag ser verligen fram emot att baka med de här produkterna. Stevia ersätter socker i bakverk och mat och innehåller inga kalorier. Dessutom är det naturligt. Bra produkt tycker jag. 
 
När frukosten var över tog jag en lång promenad genom stan till Stureplan där jag skulle gå på Yoga. Efter yogan blev det lite bad och bastu. Sedan hem igen för att jobba lite under eftermiddagen. 
 
KRAM
 
 
#1 - - bylijo.se:

Låter som en härlig dag. Jag har diabetes och har testat att baka med steka. Jag tycker inte om det. Det har en bismak tycker jag. Jag hoppas du tycker om det.

Svar: Ja, det var det verkligen! Då förstår jag att du testat med olika sötningspreparat. Vad tråkigt att du upplever en bismak. Har inte bakat än, men återkommer med vad jag tyckte. Ha en fin kväll! Kram
Maggiesskafferi