Jordnötsbollar

 
Hej fina ni!
 
Fredag igen! Veckorna går så snabbt! Den här helgen ska jag jobba eftersom jag har en stor deadline på måndag. Det kommer bli mycket sittande framför datorn och då behövs det något smarrigt för att hålla ångan uppe.
De här jordnötsbollarna är ljuvliga och dessutom nyttiga!
Ni gör dem såhär:
 
ca 20 st
 
Ingredienser:
 
1 dl jordnötssmör
20 dadlar, urkärnade
4 msk kokosolja
4 msk kakao
2 dl mandelmjöl
3 dl havregryn
 
Garnering:
 
Jordnötter, hackade
 
Mixa ihop alla ingredienserna till jordnötsbollarna med en mixer eller matberedare. Du kan även blanda ihop degen för hand. Rulla bollar av degen. Häll hackade jordnötter på en tallrik. Rulla bollarna i de hackade jordnötterna och lägg bollarna på ett fat. Förvara bollarna i kylen. 
 
 
 
 
Vi får se om det blir några kvar till fredagsmyset ikväll, haha!
 
Ta hand om er och ha en riktigt fin helg!
 
KRAM
#1 - - Caroline:

Jordnötsbollarna ser riktigt goda ut. :)

Svar: Ja, de är supergoda! De går ju också jättesnabbt att göra. Ha en fin dag:)
Maggiesskafferi

#2 - - bylijo.se:

De ser jättegoda ut. Jag har inte jordnötssmör hemma jag får köpa der när jag åker till stan i dag och testa att göra jordnötsbollar.

Svar: Vad kul att du hittat ett recept du vill prova! Som sagt, jättekul att höra vad du tyckte:) Själv är jag galen i jordnötssmör, det skulle vara riktig kris om jag inte hade något hemma:) Haha!
Maggiesskafferi