Banoffeepie

 
Hej alla fina!
 
Här kommer receptet på en vegansk Banoffeepie som jag gjorde idag.
Så enkel att göra och så god!!
 
1 paj
 
Ingredienser:
 
Kolasås:
 
2,5 dl kokosmjölk
2,5 dl kokosgrädde
5 msk ljus sirap
1 nypa salt
 
Pajskal:
 
15 digestivekex
100 g mjölkfritt margarin, smält
 
Fyllning:
 
3 bananer, skivade
Kolasås
3- 4 dl vispad växtgrädde t ex sojagrädde
 
Dekoration:
 
1 banan, skivad
Vegansk mörk choklad, riven
Rostade mandelspån
Kokosflarn
 
 
 
Koka ihop ingredienserna till kolasåsen tills du har en bra konsistens. Det tar ca 30 min. Ställ den åt sidan och låt den svalna. Smula sönder digestivekexen fint och blanda dem med det smälta margarinet. Tryck ut botten i en pajform. Ställ in den i kylen en stund. Ta ut botten och fyll den med bananerna, kolasåsen och till sist den vispade grädden. Garnera med choklad, mandel, kokos och banan.
Klart!
 
 
 
  
 
 
 
Ha en fin kväll!
 
KRAM
#1 - - Jennie:

Ser så gott ut.

Svar: Eller hur! Den är verkligen jättegod!
Maggiesskafferi

#2 - - Agata:

Min kolasås blev ganska ljus, typ som kondenserad mjölk fast lite mörkare, fast jag har kokat i en timme. God blev den dock!

Svar: Vad kul att du testat pajen! Ja, kolasåsen blir lite ljusare än vanlig. Man skulle kunna blanda ned lite mörkt muscovadosocker om man vill ha en mörkare sås. Ha en fin dag!
Maggiesskafferi

#3 - - Rosia:

Åh jag som längtat efter att hitta en vegansk version av den här! Tack den ska jag testa någon dag :D

Svar: Vad kul! Ja, men gör det! Den är makalöst god, om jag får säga det själv;)
Maggiesskafferi