DIY- Trädgårdsbänk

 
Hej!
 
Hoppas ni har det gott i sommarvärmen. För några dagar sedan sjönk temperaturen här i Skärgården från att ha varit supervarmt till mer behaglig värme. Det är så skönt! Jag älskar verkligen värme, men det blev för mycket till och med för mig där ett tag.
 
Har ni haft några sommarprojekt?
 
Det har jag!
 
Ett av mina projekt har varit att göra en avlastningsbänk till verandan. Vi har kvar många fina brädor från det gamla huset som vi rev när vi byggde vårt hus. De är nästan hundra år gamla och jag har tänkt att det vore kul att använda dem till något. De ska bli ett stort rustikt matbord och två långbänkar är det tänkt, men vi började som sagt med att göra en trädgårdsbänk. 
 
Så här blev den:
 
 
 
Väldigt enkelt egentligen, men visst blev den fin?!
 
Vi tog två gamla stubbar, även de från gamla huset, och en lång planka och monterade ihop dem.
Bänken är förankrad i väggen så den inte välter.
 
 
På bänken kan man ställa lite växter bl a. Rottingkrukorna är från Rusta och även olivträdet. 
 
 
Ett myggljus kan vara bra att ha, även det från Rusta.
 
 
En gammal vinlåda i trä som jag har murgröna i fick också plats på bänken.
 
En sån här bänk gör allt lite mysigare, eller hur!?
 
Hoppas ni får en fin fortsatt vecka! 
 
KRAM
 
Maggie
 
 
#1 - - Rebecca Adnell:

Jättefint! Så kul med såna projekt :D

Svar: Tack! Ja, visst är det! Det är så kul när man blir nöjd med resultatet. Ha en jättefin söndag! Kram
Maggiesskafferi

#2 - - bylijo.se:

Bänken blev jättefin. Kul med några projekt på sommaren. Jag har bl.a. målat en pinnsoffa och en pinnstol och håller på att göra klart en gungstol. Jag hoppas bli klar med den i helgen. Ha en fin helg

Svar: Tack, vad kul att du tycker det! Visst är det kul att måla gamla möbler?! Jag har hunnit med en byrå som blev mintgrön. Gungstolar är ju så fina, fulla av charm och faktiskt sköna att sitta i. Ha en fin helg du med:)
Maggiesskafferi