Ettårskalas!

 
 Hej!
 
Igår hade vi kalas för Vendela som fyllde ett år.
Jag kan inte fatta hur fort det här året gått. Det käns som det var nyss vi kom hem med henne från Danderyds sjukhus. Men ett helt år har alltså gått. Snart står hon där och ska låna mina bilnycklar eller ge sig ut på en tre månaders rundresa i Asien. Haha! Nej, usch, jag hoppas det tar låååång tid innan vi är där. Men faktum är att livet med barn går fort. Ibland alldeles för fort. Man kanske glömmer det viktigaste, att ta vara på varje dag med sina barn. För allt annat som ska göras. För mig är det viktigt att stanna upp och bara vara och finnas i nuet. Men det är en svår konst tycker jag. Jag behöver ofta påminna mig själv att stanna upp och strunta i alla måsten.
 
 
Min lilla stora tjej.
 
 
 
Vendela blev ordentligt firad med födelsedagsmiddag, presenter och tårta.
Vendela fick bl a det här setet i födelsedagspresent, jag tyckte att det var så gulligt! Det gjorde killarna med, för de började genast leka café med sakerna. 
 
 
Hur söt är inte den här brickan?
 
 
Det här setet köpte jag i leksaksaffären "Handelsboden" i Vaxholm. Den affären är jättefin och har verkligen handplockade leksaker. Jag kan rekommendera ett besök där om ni är i Vaxholm någon gång.
 
Visst är det roligt med kalas?!
 
Om några veckor är det dags för dop så då blir det ännu mer festligheter!
 
Kram Maggie