Saffranspannacotta

 
Hej alla fina!
 
Idag tänkte jag bjuda på det här receptet på Saffranspannacotta. Saffran är, som jag skrivit tidigare, en av mina favoritkryddor. Jag bara älskar smaken, den är verkligen ensam i sitt slag.
Den här desserten går jättefort att göra och dessutom är den helt gudomligt god!
Bra kombo, eller hur;)
 
4 port
 
Ingredienser:
 
 4 dl havre- eller sojagrädde
1/2 paket saffran, mald
1 dl syltsocker
1 krm salt
 
Garnering:
 
1 1/2 dl vispad havre- eller sojagrädde
Mörk vegansk choklad, riven
Kanel
  
 
 
 
  
 
 
 
 Koka upp alla ingredienserna till pannacottan i en kastrull i ca 30 sek. Rör runt med en slev hela tiden. 
Häll upp pannacottan i en tillbringare och låt allt svalna en stund innan du häller upp den i fyra små glas. 
Ställ in glasen i kylen i ca 40 min så att pannacottan stelnar. Ta ut glasen och spritsa lite vispad grädde ovanpå pannacottan. Garnera med riven mörk choklad och kanel.
 
 
 
Som sagt - Superenkelt!
 
Ha en riktigt fin dag!
 
Kram kram
3 kommentarer publicerat i Desserter
Taggar: dessert, foto, laktosfritt, matlagning, veganskt, äggfritt
#1 - - Hanna Karlsson:

Åh så gott det låter!

Svar: Ja, den är jättegod! Testa gärna:)
Maggiesskafferi

#2 - - Josäfin Andersson :

åh vilket bra tips!! Är syltsockret som en ersättare för gelatinet??

Svar: Tack, snälla:) Ja, syltsockret gör så att pannacottan stelnar, men utan gelatin:)
Maggiesskafferi

#3 - - Anonym:

Vad gott ser ut. Jättevacker färg. Den måste jag testa.

Svar: Den är jättegod! Jag tar gärna mycket saffran, därav den gula färgen:)
Maggiesskafferi