Julhelgen 2017

 
Hej alla fina!  
 
Hoppas att ni har haft en underbar julhelg!
Här har vi haft det så bra. Vi har varit hemma i vårt hus och hade besök av några ur den närmsta familjen.
Julafton är oftast fullspäckad här eftersom vi ska fira både en födelsedag och julafton samtidigt. Andreas fyller år på julafton så vi brukar fira honom på morgonen och avsluta det med en härlig jullunch. Efter det tar julaftonsfirandet vid.
 
 
Födelsedagstårtan blev en halloncheesecake som jag snart kommer att lägga ut receptet på. Jag gjorde den på morgonen dagen innan julafton innan alla hade gått upp, så jag hade inte jättemycket tid på mig. En enkel men ändå väldigt god tårta blev det! Alla tyckte jättemycket om den.
 Sedan till lunch blev det snittar med en röra gjord på tångcaviar. 
Och Champagne förståss!
 
 
 Efter lunchen blev det en prommenad på vårt fina Resarö. 
 
 
 
 
 
 
Paviljongen på Resarö.
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem blev det glögg och den kollosalt goda chokladtårtan som jag också kommer att
lägga ut receptet på så småningom. 
 
 
 
 
En riktig chokladdröm!
 
 
 
 
Visst är skålarna söta? De hittade jag på Tiger Copenhagen på Götgatan för ett par veckor sedan. 
 
 
På julbordet fanns det bl a rödbetssallad, veggobullar, aubergine"sill", vegansk Jansson, och rödkål. Det som gjorde störst succé var grönkålsalladen som jag lade ut receptet på för några dagar sedan. 
 
  
 
 
Vendelas första jul!
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var lite bilder från helgen som var. Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg!
 
 
Kram Kram!