Tahini Cookies

 
Hej!
 
De här kakorna är så goda att nästa gång jag bakar dem ska jag gömma dem längst in i skafferiet så att ingen annan i familjen hittar dem;)
 
Ren och skär njutning alltså. 
 
Här kommer receptet:
 
 
ca 20 kakor
 
Ingredienser:
 
1 dl kokosolja, rumstemp
1 dl tahini
1,75 dl råsocker
0,5 dl havremjölk
2, 75 dl mjöl
2 tsk maizena
1 tsk salt
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
200 g chokladknappar
Flingsalt
 
 
Vispa samman kokosolja, tahini, socker till en slät smet. Använd elvisp. Tillsätt mjölk och vispa lite till. Blanda mjöl, maizena, salt, bakpulver och bikarbonat i en skål. Vispa samman de torra ingredienserna med tahiniblandningen. Tillsätt chokladknapparna. Låt degen vila i kylen 30 min. Sätt på ugnen på ca 180 grader. Rulla bollar av degen lägg dem på ett bakplåtspapper på en ugnsplåt. 
Grädda kakorna i 12 - 14 min.Ta ut kakorna ur ugnen och strö lite flingsalt över dem.
Låt svalna.
 
 
 Hoppas ni får en ljuvlig dag!
 
/Maggie
#1 - - Angelica Wåhlin:

Förstår att du får gömma dom ;)

Svar: Ja, haha!
Maggiesskafferi

#2 - - Anonym:

Skulle man kunna byta ut sockret mot någon annan typ av sötning?

Svar: Man kan förmodligen byta ut det mot annat sötningsmedel som funkar att baka med. Jag har inte testat det själv dock:)
Maggiesskafferi