Vegansk majonnäs

 
Hej!
 
Igår när jag var och handlade på Willy's hittade jag en vegansk majonnäs från Hellmann's. Jag blev så glad att de tagit in den, den är fantastiskt god och väldigt prisvärd tycker jag. 29:- / burk kostar den. Den jag har köpt förut har kostat mer än det dubbla, så denna majonnäs var kul att hitta.
 
Vill man göra sin egen majonnäs så är det busenkelt! Här kommer receptet på en vegansk majonnäs som är himmelskt god. Tänk på att mjölken, oljan, senapen och vinägern ska vara kylkåpskalla innan du börjar. 
 
Ingredienser:
 
Knappt 1 dl sojamjölk
2 dl rapsolja
2 tsk dijonsenap
1 tsk äppelcidervinäger
1/2 tsk socker
Salt
Vitpeppar
 
Häll alla ingredienser i en mixerbunke eller skål. Mixa ihop allt till en fast majonnäs. 
 
Klart!
 
 
Hellmann's mayo ser ut så här.
 
Ha en riktigt skön dag!
 
KRAM
 
 
#1 - - Michaela:

Det måste jag prova! Majonäs äter man till allt här i Spanien!

Svar: Ja, gör det! Haha, jag, vet, är ofta i Spanien och majonnäs är verkligen vanligt förekommande:)
Maggiesskafferi