Tacomåndag!

 
Hej!
 
Idag jobbade jag hemma så lunchen blev rester från gårdagens tacomiddag.
Ja, tacos på en måndag, så gör vi.
Vi är lite annorlunda på det sättet.
Maten här hemma planeras sällan- den bara blir!
Så då kan det lika gärna bli tacos på en måndag som på en fredag. Det är inte så noga.
Flera gånger har jag försökt sätta mig ned på en söndag och planera veckomenyer, men jag kommer inte mer än till måndagen så kollapsar hela planeringen. Jag är helt luststyrd vad gäller mat. Jag menar, HUR ska jag kunna veta vad jag är sugen på en torsdag på en söndag!? Haha! Funkar inte alls för mig. Så jag utgår ifrån vad jag är sugen på och vad som finns i kyl och frys när jag ska laga mat.
 
 
Så här blev lunchen.
 
 
Till tacon drack jag en grön smoothie på spenat, ananas, banan och kokosmjölk. 
 
 
Jag tog en kort promenad mitt på dagen, det var ändå ganska härligt i regnet. I trädgården hittade jag den här luktärten.
 
 
Älskar den här blomman. De där krusidullerna är så himla fina!
 
 
Den fick stå på kakelugnen.
Hoppas den står sig i många dagar.
 
Ha en fin kväll!
 
KRAM
 
 
 
#1 - - Liene - Pigg Igen:

Tacos är alltid gott!

Svar: Ja, haha! Alla dar i veckan:)
Maggiesskafferi

#2 - - bylijo.se:

Tacos passar alla dagar. Vi åt också tacos i måndags.

Svar: Ja, hehe, det gör det ju faktiskt:)
Maggiesskafferi