Happy Apple

 
Hej!
 
Idag ringde mamma och meddelade att årets influensa är på väg! Varifrån är oklart, och om ryktet stämmer vet jag inte, men jag är inte den som chansar- så nu gäller det att BOOSTA!
 
Den här äppeldrinken som jag kallar "Happy apple" är fullspäckad med vitaminer, järn och antiinflammatoriska ämnen. En bra start på dagen och influensasäsongen med andra ord. Dessutom är den underbart fräsch! Gör gärna drinken på en äppeljuice med så lite socker i som möjligt, juice kan vara en riktig sockerbomb.
Om barnen ska dricka den här så kanske du behöver anpassa ingefärsmängden så den inte blir för stark. 
 
Bilden högst upp i inlägget är förresten min absoluta favoritbild av alla bilder jag tagit! Den speglar verkligheten så väl. Det var ju inte tänkt att Vendelas hand skulle vara med, men hon var där och ville inte alls låta sin mamma jobba ifred så bilden togs och så här i efterhand är jag SÅ glad för det! Jag blir alltid så glad av att titta på den. 
 
 
Bara en massa nyttigheter!
 
Här kommer receptet:
 
4 port
 
Ingredienser:
 
1 -2 tsk färsk ingefära
6 dl äppeljuice
100 g färsk babyspenat
Pressad saft av 1 lime
Isbitar
 
Riv ingefäran och lägg den i en mixer. Tillsätt övriga ingredienser utom isbitarna och mixa allt. Häll upp blandningen i glas och fyll på med isbitar.
 
 
 
 
Här kommer bilden igen, den förtjänar utrymmet. Haha!
 
 
Ha en riktigt fin vecka! 
 
KRAM
 
Ps: Gå in på mitt insta @maggiesskafferi om du vill tävla om en fin ecodiskborste!