Dopkalas!

 
 Hej!
 
I lördags var det äntligen dax för Vendelas dop!
Det har varit så kul att både fixa inför dopet och sedan att ha dopet. Även om det varit jättemycket att stå i så har det varit väldigt roligt. Vendela är ju lite stor för dop kanske man kan tycka om man är lite konservativt lagd, haha!
Men det är vi inte i vår familj! Inte det minsta faktiskt. Så Vendela hade dop fyllda 1 år och tre veckor i lördags.
Inga konstigeter alls.
 
 
Innan dopet så skämtade vi lite om att Vendela kanske skulle kunna gå själv fram till dopfunten, eftersom hon är så gammal, men hon kan inte gå utan stöd än, så vi kunde bära henne. 
 
 
 Vendela har fått en ny klänning som jag hoppas att kanske hennes barn (om hon får några) kommer att ha någon dag. Albin hade sin pappas dopklänning och León hade min. Det är fint när dopklänningarna har ett affektionsvärde och går i arv tycker jag.
Jag hittade Vendelas klänning på Floralin & Junior på NK i Stockholm. 
 
 
De här söta skorna hittade jag på H&M.
 
 
Dopet hölls i Vaxholms kyrka. 
 
 
Sienna Vendela Elise.
 
 
Albin och León vilar lite under dopcermonin.
Annars kan man säga att det var full fart på de här två!
Haha!
 
 
Vi hade sån tur med vädret i lördags!
Solen sken och det var varmt så vi kunde hålla festen i trädgården.
Efter dopet blev det dopkaffe hemma hos oss på Resarö. Vi hade bestämt att vi skulle ha lite färre gäster denna gång vi hade dop, så vi var totalt runt 40 personer. Det är väl så med både andra och tredje barnet, man satsar inte lika hårt på dop och dylika fester. Haha! 
 
 
Jag hittade hjärtformade ballonger på ICA som vi hade satt upp lite här och var i huset.
 
 
 Jag hade ordnat med en tårt- och kakbuffé och så bjöd vi på kaffe och Champagne till! 
 
 
Choklad- och minttårta!
 
 
 Den här tårtan gör jag nog varje gång vi har kalas eller fest. Den är en riktig chokladdröm!
 
 
Vegansk Pavlovatårta med rosa grädde och hallon.
 
 
Inget party utan popcorn!
 
 
De här Veganska Oreo Cake Popsen gjorde succé! 
 
 
 Prinsesstårta!
 Recepten på alla bakverk kommer på bloggen snart.
 
 
Vendela fick en massa fina presenter! Hon fick smycken, leksaker och kläder.
 
 
Bland annat detta graverade arm- och halsband från Tomas Sabo.
 
 
Och detta halsband från Efva Attling. Det är en hästsko som har ingraveringen "Take no shit"! 
Haha! Klockrent ju!
 
 
Ett vackert halsband med en liten briljant.
 
 
Många fina ord i dopkorten blev det.
 
 
 "Guardian Angel"
 
 
Bland annat den här lilla skyddsängeln (eller musen) med resväskan fick Vendela av mig och Andreas.
Jag tänkte att hon skulle ha den med sig på sina framtida resor ut i världen. 
 
 
Vendela var på toppenhumör hela dagen. 
 
 
 Ja, vilken lyckad fest det blev! Det var så roligt att träffa alla gäster och att förbereda allt.
Nu behöver jag nog vila i några dar, haha! 
 
Ha en underbar första maj, fina ni!
 
KRAM
En kommentar publicerat i Familjeliv
Taggar: Dop, bebis, familj, familjeliv, foto, livet, veganskbakning
#1 - - bylijo.se:

Vilket kalas och vilken söt liten tjej.

Svar: Ja, det blev riktigt lyckat dopkalaset! Tack, snälla. Ja, hon är toppen! :)
Maggiesskafferi