Snart semester!

 
 
 
Hej alla fina!
 
Det var ett tag sedan jag skrev här. Jag har haft fullt upp med jobb och huset. Jag har haft flera jobbuppdrag och ett som varit riktigt kul var arbetet med fyra reklamfilmer för en stor snabbmatskedja. Jag avslöjar vilken det är sedan, när filmerna är klara;) Som ni vet så jobbar jag som klädstylist inom film och TV.
Nu har jag bara lite jobb kvar tills vi åker iväg på semester.
Vi ska till Nerja i Spanien hela familjen och jag ser så mycket fram emot det! Vi har hyrt ett litet hus därnere och det är tredje gången vi kommer att vara i just Nerja. 
Jag har även pysslat med huset en del de senaste veckorna. Dels har jag köpt lite nya blommor till verandan och så har jag målat om vår lilla gäststuga. Det var mitt tänkta sommarprojekt, men det gick på två, tre dagar att måla det så nu får jag väl hitta på nåt annat! 
Det gäller att inte ha långtråkigt;)
Haha!
 Till verandan har jag köpt ett olivträd vilket jag aldrig provat att ha förut.
Jag har verkligen velat ha ett länge, men med tanke på vad de kostar och hur icke-gröna mina fingrar är så har jag inte vågat köpa ett. Men nu slog jag i alla fall till. Vi får se hur länge jag lyckas ha det.
Det tråkiga var att redan efter en dag hade rådjuren varit här och provsmakat trädet. Haha! Typiskt. De flesta bladen är kvar i alla fall och nu har jag fixat ett nät som jag lägger över trädet på nätterna så det inte blir helt snaggat. 
 
 
De här rosorna kunde jag inte motstå. Passar mig perfekt eftersom detta ska vara en tålig sort.
 
 
Nästa inlägg blir receptet på en kaka som jag alltid bakar när jag får spontanbesök av gäster- Mandelkaka från Provence, en ljuvlig kaka som ni måste testa!
 
Ta hand om er och glöm inte att dricka ordentligt i värmen.
 
Kram 
 
Maggie