Guacamole

 
Hej!
 
Fredag igen!
Fredagstacos her väl mer eller mindre blivit en nationalrätt vid det här laget:) Och det kan man ju förstå, så gott som det är. Jag äter alltid tacos med mycket röror, helst guacamole om jag har avocado hemma.
Guacamole äter jag även gärna till sallader och i wraps. Det passar också fint som dippsås till grönsaksstavar och nachos. 
Här kommer mitt recept:
 
Ingredienser:
 
1 mogen avocado
1/4 röd lök, skalad och hackad
1/4 röd paprika, hackad 
Olivolja
2 vitlöksklyftor, skalade och pressade
1 msk vegansk majonnäs
2 msk havrefraiche
1 skvätt äppelcidervinäger
1 skvätt pressad citronsaft
Paprikapulver
Salt
Peppar
 
Dela avocadon i två halvor. Ta ut kärnan. Gröp ur avocadon och lägg fruktköttet i en skål. Mosa det väl. Tillsätt de övriga ingredienserna och rör om väl. Smaka av med mer salt och peppar om du vill.
 
 
 
Visst ser det gott ut!
 
Skålen är nyinköpt och kommer från Tokyo design. Jag köpte den på Java Téhuset på Odengatan- min favoritaffär för övrigt:)
 
Ha en riktigt fin helg!
 
KRAM
#1 - - Angelica Wåhlin:

Guacamole går ju inte att få nog av :D

Svar: Nej, håller helt med dig! Nästan så man kan äta det med slev:)))
Maggiesskafferi

#2 - - emma:

ja det ser riktigt gott ut :)

Svar: Eller hur! Det är verkligen gott:)
Maggiesskafferi