Smashed Potatoes

 
Hej!
 
Smashed potatoes är så himla gott!
Vitlöksdoftande, krispiga och vackert gyllene passar de som tillbehör till det mesta, men är också helt underbara att äta rätt upp och ned som de är.
Skala potatisen om du vill, jag brukar hoppa över det momentet eftersom jag använder småpotatis som inte har så tjockt skal. 
 
4 pers
 
Ingredienser:
 
1kg småpotatis
50 g mjölkfritt margarin
2 - 3 vitlöksklyftor, skalade
1 näve persilja, färsk
Flingsalt
Svartpeppar
Ruccolasallad
 
 
Börja med att koka potatisen tills den är mjuk.
Lägg sedan potatisen på en ugnsplåt med bakplåtspapper.
Ta en stekspade och tryck till potatisen så att den öppnar upp sig.
Lägg margarinet i en liten skål och pressa ned vitlöksklyftorna. Blanda väl. 
Lägg en klick av vitlökssmöret på potatisarna och strö över lite salt och peppar.
Baka potatisarna i 225 grader i ca 20 minuter tills de fått fin färg.
Klipp över lite färsk persilja innan servering och garnera med rucollasallad.
 
 
Ha en fin vecka!
 
KRAM
 
Maggie 
#1 - - Fröken Minimalist:

Ser fantastiskt gott ut!

Svar: Kul att du tycker det! Ja, det är ett toppentillbehör till många maträtter!
Maggiesskafferi

#2 - - iseedee:

Jag älskar potatis så himla mycket och detta här har jag aldrig provat tidigare men det låter helt gudomligt gott ! =) Detta måste jag prova att göra!

#3 - - Liselotte Johansson:

Ser smarrigt ut. :)

Svar: Eller hur!? Bästa tillbehöret till så mycket:) KRAM
Maggiesskafferi