Avocado- och matcha mousse

 
Hej!
 
Nu är vi hemma efter två härliga veckor i Spanien. Det har varit helt underbart att sola, bada och äta god mat.
Nu är vi hemma några dagar för att sedan åka ner till Skåne och Danmark.
Här kommer en efterrätt som går snabbt att laga när man blir sugen på något gott. Desserten är dessutom nyttig! Inte helt fel, eller hur?
Jag gjorde den här till mig själv en fredagseftermiddag när jag var sugen på något gott.
Det slutade med att jag och Vendela delade på den. Jag gav henne lite på en sked och oj - så gott hon tyckte att det var! Haha! Som man säger- Delad glädje är dubbel glädje. Här är glädjen i form av en fantastiskt smarrig mousse:)
 
 
1 - 2 port
 
Ingredienser:
 
1 avocado
1 stor banan, skivad och fryst
1/4 tsk matchapulver
1 dl kokosmjölk
Kokosflakes
 
Mixa samman allt till en mousse.
Häll upp i skålar och strö över kokosflakes. Klart!
 
 
Ha det fint i sommarvärmen!
 
KRAM
#1 - - bylijo.se:

Det ska jag testa.

Svar: Ja, det tycker jag- Såå gott!!
Maggiesskafferi