Gravidkilon bye bye

 
 
Hej alla fina!
 
Som rubriken lyder! Gravidkilon Bye bye! 
Idag när jag ställde mig på vågen hade jag passerat 60 kilossträcket! Vågen visade 59,1 kg vilket betyder att jag är tillbaks på samma vikt som innan jag blev gravid med Vendela! Sju månader efter hennes födelse. Det känns så kul att komma i alla mina gamla kläder igen.
Jag har alltid varit normalviktig, men med alla mina tre graviditeter så har jag gått upp ca 25 kilo! Det är rätt mycket, särskilt med tanke på att jag inte är så lång. (1, 65 cm) Så varje gång har det ju varit en stor viktökning och det har tagit ca 1 år att gå ned alla kilon.
 
 
Ändrad Kost
 
Den här gången gick det alltså mycket snabbare och det tror jag beror på dels att man inte hinner fika så mycket med tre barn:) och att man sällan sitter ned och tar det lugnt. Haha! Nej då, skämt åt sido. Jag är helt övertygad om att det har att göra med att jag sedan i somras lade om min kost HELT och började äta veganskt. Inget kött, ingen fisk, inga ägg och inga mejeriprodukter har jag alltså ätit på fyra månader snart. Istället har jag ersatt dessa produkter med framförallt grönsaker och bönor. Och vet ni? Jag har aldrig mått så bra! Jag kan äta hur mycket som helst men blir aldrig sådär obehagligt mätt som jag blev förr. Jag unnar mig också godsaker. Ni som följer mig vet att jag gillar att baka och att äta det också:) Men det jag bakar nuförtiden innehåller mindre socker, mer frukt och nötter, mindre kolhydrater och mindre fett. Mitt minskade sockerintag gör ju automatiskt också att jag sällan är sugen på sött och det ger ju också resultat på vågen såklart. 
 
 
 
Avocado är en av grönsaksfavoriterna!
 
 
 
Smoothies är vi galna i hela familjen, så det blir det flera gånger i veckan. Jag gillar att ha spenat och kokosolja i min bland annat. 
 
 
 
Det här är en typisk lunch för mig- Wokade grönsaker, ibland med ris. Jag älskar Asiatisk mat!
 
 
 
 Motion
 
Jag förespråkar inte smalhet för sakens skull utan en hälsosam kosthållning och  att var och en trivs med sin egen vikt. Det är viktigt för mig att poängtera:) Men för mig är det viktigt att känna mig stark, smidig och lätt. 
Kosten är viktig, men även att röra på sig. Det är inte helt lätt att alltid hitta tid för träning med tre små barn, men en dag i veckan joggar jag. En dag yogar jag på gym och en dag yogar jag hemma i vardagsrummet. Gärna också någon promenad varannan dag. Jag hoppas att motionen alltid kommer att vara en del av mitt liv- den är så viktig för mig och mitt välmående.
 
 
 
 
En bild från i våras när jag var höggravid med Vendela:) Visst är kroppen ändå fantastisk vad den klarar av?! :) Tre underbara barn har den byggt, burit och fött fram.
Tack kroppen!
 
Ha en fin kväll!
 
KRAM KRAM