Toast med Tångcaviar och avocado

 
Hej!
 
Dessa toasts är en variant av Toast Skagen, men istället för caviar så använder jag tångcaviar. Röran blir inte helt olik originalet, det enda som skiljer dem är att caviarsmaken är något mildare. För att ytterligare addera smak av hav så garnerade jag toasten med svarta alger som ska vara så oerhört nyttiga sägs det. Dessutom är de ju så otroligt vackra att garnera med. Jag hittade en påse hemma från René Voltaire som vi i någon slags hälsodrive köpt på oss. (Ja, vi brukade ha ungefär en drive om året jag och Andreas då vi skulle "börja leva hälsosammare":) I och med vår nya veganska livsstil så känns det överflödigt, nu är vi hälsosamma nästan hela tiden med tanke på hur bättre kroppen mår av vegansk mat:) Algerna kostade skjortan, och har bara legat i skafferiet så nu tyckte jag att det var dax att använda dem innan de blir gamla. Skippa dem om du vill, det blir både vackert och gott ändå. 
 
6 toasts
 
Ingredienser:
 
6 skivor formfranska
40 g mjölkfritt margarin 
 
Röran:
 
5 msk vegansk majonäs
5 msk Oatly´s iFraiche
Citronzest från 1/2 citron
2-3 msk hackad dill
1/2 rödlök
50 g röd tångcaviar
Salt
Vitpeppar
Svarta alger (Kan uteslutas)
1 avocado, skivad
Tångcaviar till garnering
 
 
 
Skär ev bort brödkanterna på formfranskan. Smält hälften av margarinet i en stekpanna. Lägg i formfranskan och stek skivorna på medelstark värme tills de blir gyllenbruna. Tillsätt resten av margarinet och vänd på brödskivorna och stek dem på andra sidan. Ta upp brödskivorna när de är klara och lägg dem på ett fat. Gör röran genom att hacka rödlöken fint. Blanda majonäs, ifraiche, citronzest och dill i en skål. Rör ned löken och tångcaviaren och blanda försiktigt. Smaka av med salt och vitpeppar. Fördela röran på brödskivorna och garnera med avocado, hackad rödlök, dill, en halv citronskiva, en klick tångcaviar och svarta alger. 
Klart!
 
 
 
 
Visst der det gott ut!
 
 
Detta var det sista inlägget för i år mina vänner!
Jag vill tacka er för ett underbart 2017 och ser fram emot att få bjuda på veganska matrecept och massor av härlig inspiration det kommande året!
Gott Nytt År!
 
Massor med kärlek från mig!
/ Maggie