Halloncheesecake

 
Hej vänner!
 
Här kommer receptet på halloncheescaken som jag lovade lägga ut! Jag gjorde den här som en födelsedagstårta och den gjorde stor succé bland gästerna kan jag säga. (Och födelsedagsbarnet också förståss!)
 
Ingredienser:
 
Botten:
 
10 digestivekex, jag tog osötade, men det går lika bra med vanliga
1 tsk kanel
4 msk kokosolja
En nypa salt
 
Fyllning:
 
10 dadlar, urkärnade
2,5 dl kokosgrädde
2 dl frysta hallon
2 msk apelsinjuice
150 g vegansk färskost ( Jag använde Oatly´s )
1 tsk vaniljsocker
1 tsk rödbetspulver, kan uteslutas, det är bara för att få cheesecaken mer rosa 
 
 
Krossa digestivekexen med händerna och lägg dem i en mixer. Mixa tills det blir små smulor. Häll smulorna i en bunke. Smält kokosoljan på låg effekt i micron så den blir lite mjukare. Blanda kexsmulorna, kanelen, saltet och kokosoljan tills det blir en jämn deg. Tryck ut degen i botten av en liten springform. Ställ den i frysen en stund. Mixa samman ingredienserna till fyllningen i en mixer. Ta ut springformen ur frysen och häll fyllningen över kexbotten. In med allt i frysen i minst 6 h. När du ska servera den, ta ut den ca en till två timmar innan så den får tina något. Garnera cheesecaken med passionsfrukt, physsalis och hallon t ex.
 
 
 
 
Ha det gott!
 
KRAM
#1 - - Therese :

Vilken spännande kaka! Den blir det att testa :)

Svar: Ja gör det! Hoppas du gillar den lika mycket som jag:) Kram
Maggiesskafferi